Prve sedmice u oktobru obilježava se Međunarodna sedmica djeteta koja je posvećena podizanju svijesti o pravima najmlađih. Kompanija Tropic maloprodaja sa svoja dva brenda, Tropic i mojMarket, 2018. godinu posvetila je projektima koji su bili usmjereni ka poboljšanju uslova za majke i djecu.
Početkom godine, u okviru Facebook aktivacije „Poklonimo osmjehe zajedno” ovaj trgovački lanac obradovao je sve porodilje i majke koje su u to vrijeme boravile u banjalučkom porodilištu, što je mnogima od njih, u periodu novogodišnjeg darivanja i iščekivanja prinove bio dodatni povod za radost.
Već narednog mjeseca, projekat “Lampioni želja” okupio je preko 1 000 Banjalučana, koji su učestvovali u jedinstvenom događaju – puštanju lampiona želja u nebo iznad svog grada te isto tako bili i dio jedne humane priče.
Naime, za svaki pušteni lampion, domaći trgovački lanac Tropic i mojMarket donirao je iznos od 5 konvertibilnih maraka, koji je u konačnici doveo do iznosa za donaciju pet ultrazvučnih uređaj
a Klinici za ginekologiju i akušerstvo Univerzitetskog kliničkog centra Banja Luka. Uručena donacija osim što je potpomogla svakodnevni rad porodilišta, poboljšala je uslove njege i pregleda svih trudnica.
“Kao društveno odgovornoj kompaniji, briga za najmlađe i njihove roditelje je sastavni dio našeg poslovanja i odavno je postala naša svakodnevica. Pozitivne reakcije sa kojima se susrećemo i poboljšanje uslova za sve buduće majke i bebe su nam pokazatelj da posvećen rad i projekti koji se rade sa posebnom pažnjom i ljubavlju, jedino i mogu da rezultiraju pozitivnim reakcijama”, navela je Aleksandra Marković, portparol kompanije.
U mjesecu maju udruženje Misli dobro pokrenulo je projekat „Zajedno mislimo dobro”, iza kojeg je od samog početka stao i trgovački lanac Tropic, a koji je za cilj imao obnovu sanitarnih prostorija na Klinici za ginekologiju i akušerstvo, na odjeljenju perinatologije. Prva faza projekta završena je u septembru, a rezultirala je kako obnovom sanitarnih prostorija, tako i kompletnom obnovom podova i molerskim radovima na cijelokupnom odjeljenju. U projektu su učestvovali i sugrađani koji su kupovinom karata za donatorsku predstavu „Hipnoza jedne ljubavi” dali svoj doprinos, jer je cjelokupan prihod od prodaje ulaznica bio usmjeren za obnovu porodilišta.
Aktuelni projekat domaćeg trgovačkog lanca mojMarket pod nazivom „Vratile se rode” realizuje se do kraja tekuće godine. Projekat simboličnog naziva, započeo je i na simboličan dan – prvog dana proljeća, a za cilj ima darivanje svih porodilja sa područja Banjaluke. U duhu svog poslovanja, kao komšijski lanac marketa, na isti način je pristupio i realizaciji projekta, sa ciljem da artikli koji se nalaze u poklon paketima roditeljima posluže u prvom periodu nakon dolaska prinove. Kako navode iz ovog trgovačkog lanca, očekuju da će projektom obuhvatiti darivanje oko 1200 porodilja.