Hrono Kutak /

20 najjednostavnijih pravila za mršavljenje hrono dijetom

 

  1. Dan ne počinjete kafom, jer se ona nikako ne pije prije doručka, Umjesto toga pređite na toplu limunadu ili čaj. Kafa se pije najviše 2 puta dnevno i to jedna poslije doručka i jedna poslije ručka (bez mlijeka, šećera, šlaga i bilo kakvih dodataka.)

 

  1. Doručak je najvažniji obrok, a morate ga pojesti prije 9 časova.

 

  1. Obroci se jedu u razmaku od 3 do 6 sati.

 

  1. Između glavnih obroka nema grickanja, ne smije se jesti baš ništa. Unošenjem namirnica kada im nije vrijeme aktivira se lučenje određenih hormona onda kada im nije vreme. Zbog toga dolazi do nagomilavanja masnih naslaga i prije svega narušavanje zdravlja i neravnoteže u organizmu.

 

  1. Svi šećeri se izbacuju, beli šećer, žuti šećer, fruktoza, med. U restriktivnom periodu hrono ishrane nema slatkiša ni u obliku hrane, ni u obliku pića.
  2. Voće se ne jede, zbog šećera koji sadrži

 

  1. Ne smijete piti mlijeko jer ono ima mliječni šećer (laktozu), a to se odnosi i na jogurt.

 

  1. Mliječni proizvodi su dozvoljeni samo za doručak i to 3 puta nedeljno. Možete da jedete kajmak, kiselo mlijeko, pavlaku, mlade sireve. Stari sirevi se ne jedu.

 

  1. Alkohol se izbacuje jer je i on dobijen preradom voća ili žitarica, nerijetko uz dodatak šećera i sprečava sagorijevanje masnih naslaga. Dozvoljeno je ponekad popiti čašu crnog vina.

 

  1. Bijelo brašno se ne koristi. Dozvoljene su druge vrste brašna, kukurzno, heljdino, ovseno, ječmeno, ražano brašno.

 

  1. Hljeb i tjestenine od dozvoljenog brašna jedu se samo za doručak. Ručak i večera su su bez tjestenina i bez hljeba.

 

  1. Potrebno je piti 2 litra vode dnevno. Možete piti i limunadu bez šećera i biljni čaj. Kisela voda može iako je gazirana, ali najviše 2 čaše dnevno. Tečnost se ne unosi pola sata prije i pola sata poslije obroka i to je jako važno da zapamtite.

 

  1. Obroci se mogu pripremati na svinjskoj masti ili puteru. Suncoketovo i druga rafinisana ulja se ne koriste, kao ni margarin. Hladno ceđena ulja se termički ne obrađuju, na njima se ne kuva i ne prži, ali se mogu koristiti u salatama. Recimo, maslinovo ulje.

 

  1. Dozvoljeno je jesti cijele žitarice ili njihove mekinje, ali nije dozvoljeno jesti raznorazne pahuljice.

 

  1. Mesne prerađevine su dozvoljene za doručak, najbolje je da jedete one za koje ste sigurni da su pravljene od mesa (pečenica, kobasice ako su domaće, pileća prsa u omotu, šunka, slanina).

 

 

  1. Jaja su dozvoljena. Za doručak cijelo, za ostale obroke samo bjelance. Jaja nikad ne mješajte sa mliječnim proizvodima kada je restrikcija u hrono ishrani u pitanju.

 

  1. Meso je dozvoljeno i poželjno. Njega možete kombinovati sa jajima i sa mliječnim proizvodima, a najbolje je uz neku dobru svježu salatu od povrća. Ne treba da kombinujete 2 vrste mesa u jednom obroku.

 

  1. Zabranjeno je skrobno povrće. Trebalo bi da izbegavate pasulj, krompir, grašak, šargarepu, cveklu, pirinač. Ostalo povrće je dozvoljeno, najbolje svježe jer kuvanjem oslobađa više šećera.

 

  1. Sirće se ne koristi kao začin. Umjesto njega zakiselite salatu limunom. Zabranjen je i suvi, biljni začin i slični dodaci jelima jer često sadrže šećer. Koristite morsku so i pravo povrće. Ostali začini su dozvoljeni.

 

  1. Količina hrane je neograničena. Jedite da budete siti do sledećeg obroka, ali ne preterujete. Obroci se ni pod kojim uslovima ne preskaču, niti treba da se drastično smanjuju.