Zanimljivosti /

ČIČOKA – BILJKA PO SVAČIJEM UKUSU

Jerusalimska artičoka, divlji krompir, morska repa, morski krompir, suncogled – mnogo je naziva koji krase ovu neobičnu i veoma hranjivu namirnicu čija stabljika podsjeća na suncokret, a jestivi korijen najviše naliči đumbiru i krompiru. A, ako se još uvijek niste upoznali sa čičokom, danas je pravo vrijeme za to, jer vam u tekstu koji slijedi predstavljamo nekoliko načina pomoću kojih je možete iskoristiti u svojoj kuhinji.

Podsjećamo vas da svježu čičoku možete pronaći na odjelu voća i povrća u Tropic centru Banja Luka.

Iako originalno potiče sa područja Sjeverne Amerike, čičoka se zbog svojih blagotvornih dejstava, nezahtjevnih klimatskih uslova i laganog uzgoja, ubrzo proširila i na ostale dijelove svijeta. Danas je zato možete sa lakoćom uzgojiti i u svojoj bašti i uživati u njenim plodovima tokom čitave godine.

Čičoka obiluje mineralima kao što su magnezijum, fosfor, kalijum i kalcijum, kao i vitaminima iz grupe C i B. Ima nisku kalorijsku vrijednost i visok sadržaj inulina – prirodnog polisaharida koji izuzetno pozitivno utiče na organizam i pospješuje cjelokupnu izgradnju imuniteta. Može se konzumirati svježa, kuvana ili pečena.

Salata od čičoke

Ako se odlučite da čičoku konzumirate sirovu, probajte ukusnu salatu koja se brzo priprema i još brže pojede! Čičoku operite, pri čemu je važno da obratite pažnju na mnoge neravnine između kojih se može zadržati zemlja. Ogulite čičoku i narendajte je u željenu posudu, dodajte tri kašike pavlake ili krem sira, jednu kašiku majoneza i začinite po ukusu!

Kremasti pire

Oguljenu čičoku kuvajte oko sat vremena ili dok potpuno ne omeška. Dodajte so, biber, puter i kašiku pavlake. Izblendajte štapnim mikserom ili umutite mikserom dok ne nestanu sve grudvice. Pire do čičoke savršeno se kombinuje uz jela od masnijih mesa ili ribe.

Čorbe za jačanje imuniteta

Za supe i potaže, čičoku možete koristiti samostalno ili u kombinaciji sa ostalim povrćem, kao što su karfiol, bundeva, mrkva ili brokula. Važno je napomenuti da se pretjeranom termičkom obradom smanjuju blagotvorna dejstva, kako čičoke, tako i povrća generalno pa je potrebno dobro isplanirati kojim redom dodajemo namirnice pri kuvanju. Preporučujemo vam da čičoku u ovoj kombinaciji sa karfiolom ili mrkovm stavite prvu da se kuva, pri čemu je dobro nasjeći je na sitnije komade kako bi što kraće vrijeme bila izložena visokim temperaturama.

Uljepšajte šarenu turšiju

Pravo je vrijeme da se odlučite na obogaćivanje asortimana povrća i voća koje volite da čuvate na svojim policama kako bi vam bili dostupni tokom cijele godine. Čičoku lako možete uklopiti u tegle zajedno sa mrkvom, hrenom, celerom, krastavcima i paradajzom, bez bojazni da će na bilo koji način uticati na ukus koji svi vole već generacijama!