SA NAŠIH ODJELA /

SVIJET BLITVE U NAŠOJ POVRTNOJ BAŠTI

Ona je omiljeni prilog i čest sastojak salata i jelovnika svih koji vode računa o zdravoj ishrani. Savršeno se slaže sa ribom, ali je sasvim skladna i sa drugim vrstama mesa. Naravno, u pitanju je blitva.

Blitva je šarmantna predstavnica porodice u koju takođe spadaju špinat i cvekla, sadrži izuzetno malo kalorija i nagrađuje nas obiljem hranljivih materija, nutritijenata i biljnih vlakana. Da sve bude još bolje, ona je veoma laka za pripremu. Zapravo, sve što je potrebno jeste da u ključalu vodu spustimo oprane listove blitve i kuhamo ih ne duže od tri do pet minuta. Kada su listovi kuhani, potrebno ih je ohladiti pod vodom, a potom ih isjeći na listiće ili kocke u zavisnosti od onoga što želimo da pripremimo.

Danas ćemo vam predstaviti dvije posebne vrste blitve u čijoj pripremi i izvanrednom ukusu ćete zasigurno uživati, a koje možete pronaći na odjelu voća i povrća u Tropic centru Banja Luka.

RAINBOW BLITVA – BLITVA DUGINE BOJE

Poznata je još i kao švajcarska blitva, ali svoje ime svakako je dobila po šarenim stabljikama raskošnih boja iz kojih se razvijaju sočni listovi koji su podjednako savršeni u salatama i varivima. Vrlo je interesantna činjenica da prilikom kuhanja oslobađa crvenkasti pigment, pa može dati nježne ružičaste tonove jelima poput rižota.

Međutim, nemojte propustiti da je probate i kao salatu, kuhajući je tek minut ili dva kako bi samo malo omekšala. S obzirom na to da se slaže sa većinom povrća, nećete pogriješiti ako je pomiješate sa sjeckanim prazilukom, paprikom, uz dodatak feta sira, maslinovog ulja i limuna. U tom slučaju, ne samo da ćete se oduševiti ukusom, već i pravom rapsodijom prirodnih boja.

CRVENA BLITVA

Poput njene rođake rainbow blitve, i ova blitva se odlikuje upečatljivim izgledom koji se lako raspoznaje zahvaljujući jarko crvenoj stabljici i finim crvenim žilicama kojima su protkani nježno zeleni listovi. Bogata je mineralima i vitaminima, a po ukusu može podsjećati na špinat.

Crvena blitva je posebno zgodna ako želite da je poslužite kao prilog, ali i da je servirate samostalno, kao lagani niskokalorični obrok. Pripremite je tako što ćete odvojiti listove od stabljika, a potom na tavi zagrijati maslinovo ulje na umjerenoj vatri i dodati stabljike i sitno sječeni bijeli luk.  Sve lagano miješajte dok stabljike ne omekane, a potom dodajte i listove i nastavite da kuhate oko tri minuta. Ostavite blitvu da se ohladi na sobnoj temperaturi, a po želji je kombinujte sa omiljenom tjesteninom koju ćete posuti parmezanom.