SA NAŠIH ODJELA /

Upoznajte Šitake gljive

U velikoj riznici prirodnih bogatstava gljive sa razlogom zauzimaju posebno mjesto. Osim što su izuzetno hranjive i odlikuju se visokim sadržajem proteina, one su i niskokalorične, pa su omiljeni izbor svih koji vode računa o zdravoj ishrani baziranoj na kvalitetnim namirnicama.

Naravno, ne treba zaboraviti ni ono najvažnije – odličan ukus koji je zajednički svim gljivama, kao i činjenicu da su izuzetno zahvalne za kulinarsku kreativnost, te ih možemo sresti kao važan sastojak najrazličitijih receptura – od ukusnih potaža i soseva, priloga uz glavno jelo, pa sve do obroka u kojima zauzimaju centralno mjesto.

A u našem današnjem tekstu, želimo da vam predstavimo gljivu šitake koju možete pronaći u našoj BIO bašti organskog voća i povrća.

ŠITAKE

Gljiva šitake naziva se još i japanska gljiva, a upravo je u ovoj zemlji poznata i pod nadimkom „carska gljiva“. Kao što već možete pretpostaviti, svoje porijeklo vodi sa azijskog kontinenta, a prirodno stanište su joj netaknute šume.
Odlikuje se velikim bogatstvom minerala poput kalcijuma, gvožđa, fosfora i magnezijuma, ali i sadržajem vitamina B grupe, aminokiselina i biljnih vlakana. Izuzetno je zahvalna za pripremu različitih obroka, a najčešće je srećemo u rižotima, pastama, ali i kao sastojak soseva koji se služe uz mesa poput teletine i jagnjetine.

Sve ovo doprinijelo je tome da postane planetarno popularna, pa danas zauzima drugo mjesto po učestalosti uzgoja i upotrebe u našoj ishrani.

Rižoto sa šitake gljivama

Sastojci:
1 šolja riže
300 g šitake gljiva
1 manji crveni luk
2 čena bijelog luka
4 kašike maslinovog ulja So, biber

Priprema:

Skuvajte rižu i propržite crveni i bijeli luk, a zatim dodajte isjeckane šitake gljive i nastavite dinstati oko 15 minuta. Nakon toga, u smjesu dodajte kuvanu rižu i začine i nastavite miješati oko 5 minuta dok se sve ne sjedini. Poslužite mlako uz bijelo vino.